Виконані роботи ви фотографуєте і висилаєте на мою електронну пошту -
27.11.21
Тема: Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Стародавні цивілізації Азії та Африки»
Діти, у зошитах пишемо 27.11.21. Далі контрольна робота за темою «Стародавні цивілізації Азії та Африки» і виконуємо роботу. Питання не переписуємо, тільки пишемо відповіді.
І рівень (0,5 бала)
1. Найбільша колонія фінікійців ?
А) Бібл Б)Ур В) Афіни Г) Карфаген
2. Які дві річки
протікають у Межиріччі?
А)
Тигр та Ніл Б)Хуанхе та
Євфрат
В)
Інд та Тигр Г) Тигр та
Євфрат
А)
Піктографічне Б) Ієрогліфічне В) Клинопис
Г) Алфавітне
А) Метрополія Б) Столиця
В) Область Г) Колонізатор
А) Дарія І Б) Ксеркса В)Хатшепсут Г) Хаммурапі
А) Коран Б) Біблія В) Тора Г) Веди
7. Основне заняття фінікійців?
А) Землеробство Б) Скотарство
В) Торгівля Г) Полювання
А) Номи
Б) Сатрапії В) Колонії Г) Префектури
А)
бамбукові таблички Б) глиняні таблички
В) папірус Г) пергамент
А) Глини Б) Срібла В) Золота Г) Папірусу
А) Піраміди Б) Колос Родоський
В) Висячі сади Г) Фароський маяк
А) Персиї Б) Фінікійці В) Греки Г) Скіфи
1) Близько 8000 року до н. е. виникло місто
Єрихон. Скільки років від цієї події до наших днів минуло? _________________
2) Хаммурапі правив у 1792 —1750 роках до н. е.
Скільки років володарював цар Хаммурапі? _______________
ІІІ рівень (1,5 бала)
16. Дай відповідь
на питання
1) Де беруть свій початок великі річки
Межиріччя?
2) Які основні заняття населення Межиріччя?
3) Яку рослину називали «деревом життя»?
4) На берегах якої річки розташовувався Вавилон?
5) Який цар прославився тим, що склав збірку
законів?
І V рівень (1,5 бала)
«Податок», «фараон»,
«іригація», «клинопис», «закон», «колонія»
26.11.21
Тема:Культура Месопотамії
Продовжуємо вивчати Месопотамію. Отже:
Війни та невблаганний
час знищили більшість архітектурних пам'яток Дворіччя. До того ж основним
будівельним матеріалом для шумерів, аккадців і вавилонян була
необпалена цегла, на жаль, недовговічна. Храми і палаци будували на штучних
підвищеннях, щоб урятувати їх від повеней.
Кожна будівля, житло,
храми, палаци були своєрідною фортецею, оскільки доводилось постійно захищатись
від ворогів. Споруди мали квадратну або прямокутну форму. Зовні у них не було
вікон, тільки двері. Прикладом може слугувати ПалацСаргона II. Він стояв
на високій прямокутній насипній земляній платформі. У центрі палацу – великий
двір. Ліворуч від нього розташовувалися житлові приміщення, прямо – святкові,
праворуч – господарські. Кожна з цих трьох частин мала менші, ніж центральний,
двори, розташовані майже хаотично.
На відміну від шумерів
і вавилонян, ассирійці споруджували свої храми з каменю й прикрашали їх
скульптурами та рельєфами, які зображали сцени полювання, військові подвиги
царів, тварин.
Вже на зображеннях
шумерських майстрів можна побачити духові, ударні та струнні інструменти.
Найпоширенішою була арфа. Існували навіть спеціальні «будинки музики», де
збиралися городяни для того, щоб насолодитися віртуозною грою музикантів.
Про поширення у
Дворіччі цього виду мистецтва свідчить клинописна табличка
із стародавнього міста Уґарит, на якій були написані ноти
ассирійської пісні. Це найдавніший, відомий вченим, записаний музичний
твір.
Міфи
і релігійні уявлення шумерів найбільш яскраво відобразилися в епосі
про Гільгамеша.
Словникова робота (Записати в зошит)
Епос – різновид
літературного роду (нарівні з лірикою і драмою) , що оповідає про події, які
нібито відбувалися у минулому (немов здійснювалися насправді і згадуються
оповідачем).
Гільгамеш –
легендарний цар шумерського міста-держави Урук. Про його пригоди
розповідає одна з найдавніших поем – «Сказання про Гільгамеша». У поемі
описуються як реальні події, так і вигадані. Гільгамеш – на
дві третини бог і на одну –людина. Тому він завжди був одиноким і не знав,
куди прикласти богатирську силу. Народ страждав від його витівок. Поскаржились
жителі Урука богам на свою тяжку долю.
І вирішили боги
випробувати силу Гільгамеша. І послали проти нього могутнього Енкіду –напівзвіра, напівлюдину. Обидва герої вступають у поєдинок, але,
наділені однаковою силою, не змогли подолати один одного. Тоді вони
укладають між собою дружбу і вічний союз. Подружившись, обидва богатирі
здійснили багато подвигів.
Вирішили Гільгамеш і Енкіду визволити
з полону богиню кохання Іштар. Вирушили вони в далеку країну, де ліс
охороняло страшне чудовисько Хумбаба. Гільгамеш і Енкіду вступають
у бій з Хумбабою і вбивають його.
Богиня Іштар закохується
в Гільгамеша. Але той не відповідає на її кохання. Ображена й розгнівана Іштар просить свого батька, бога
неба Ану, помститися героям. І створив бог Ану страшного
небесного бика та послав його в Урук. Одним тільки подихом бик спалював
кількасот людей. І все ж герої убивають і цього страшного бика.Незабаром після перемоги Енкіду захворів
і помер. Гільгамеш гірко оплакував смерть свого друга.
«Закрив
він другу лице, немов нареченій,
Сам, як орел, над ним кружляє,
Мов
левиця, чиї левенята в пастці,
Грізно
кидається назад і вперед він,
Мов
кужіль, роздирає волосся,
Наче скверну, вбрання зриває».
Пригнічений страхом смерті, Гільгамеш вирушає шукати траву безсмертя.
На нього знову чекали небезпечні пригоди. Здолавши всі перепони, він опинився
на березі Океану Смерті. Тут Гільгамеш зустрів перевізника, якого
звали Уршанабі. З його допомогою цар потрапив на інший бік океану, де
зустрів безсмертного бога Утнапіпітима, який розповів Гільгамешу,
як йому вдалося врятуватися під час потопу, влаштованого розгніваними
богами, та здобути безсмертя.
Також він повідомив
про дивовижну рослину на дні океану, яка могла повернути молодість.
Тоді Гільгамеш прив'язав до ніг камінь і пірнув у воду. Йому вдалося
дістати рослину. І коли, здавалось, мети вже було досягнуто, а секрет розкрито,
на заваді царю стала змія. Вона вкрала чарівну рослину, і тепер сама могла
омолоджуватися, скидаючи шкіру. А Гільгамеш зрозумів, що люди
приречені з часом старіти й помирати. Коли Гільгамеш побачив
збудоване ним величне місто Урук, почув величальні пісні, що лунали на
його честь, він сказав собі: «Я і без квітки життя залишуся в пам'яті
народу назавжди».
Закінчується поема
розмовою Гільгамеша з духом свого померлого друга Енкіду.
Пдводячи підсумки, звертаємо свою увагу на те, що культура Стародавнього Дворіччя мала великий вплив на сусідні народи і країни. Багато культурних досягнень, якими користується сучасне людство, було вже відомо шумерам та вавилонянам. Від них ці досягнення перейшли до інших народів, які розвивали їх далі.
Домашнє завдання
1) Опрацювати § 17
2) Виписати терміни у зошит
3) Виконати тести за посиланням
Код доступу 4507349
відкривши посилання
join.naurok.ua
23.11.21
Добрий день шановні шестикласники!
Тема: Писемність і наука у Дворіччі
Метод «Проблемне питання»
На сьогоднішньому
уроці ми ознайомимося з міфологією, писемністю, освітою,науковими знаннями, архітектурою,
скульптурою та музикою жителів Дворіччя.
Вивчаючи матеріал сьогоднішнього уроку, ви повинні знайти відповідь на запитання: Чому досягнення народів Дворіччя важливі для людства? (Запишіть відповідь у зошит)
Запам*ятайте!
Одним із найвизначніших винаходів шумерів є писемність, яку запозичили
інші народи Західної Азії, пристосувавши до своїх мов.
Папірус на берегах Євфрату і Тигру не ріс. Жителі Дворіччя навчилися писати гострою паличкою на маленьких табличках з вогкої глини. Таблицю висушували на сонці або випалювали. Після цього її можна було зберігати дуже довго.
Спочатку в Дворіччі, «писали» малюнками. Але на вогкій глині важко намалювати
складний знак чи літеру, до того ж це вимагало багато часу. Можна було тільки
витискувати окремі рисочки – клинці. Тому писемність жителів
Стародавнього Дворіччя називають клинописом.
Кожний знак складався
з кількох клинців. Він позначав або окремий склад, або ціле слово, як і
єгипетський ієрогліф. Загалом було вироблено близько тисячі таких знаків.
Освіта шумерів
Зверніть увагу! У
шумерів існували школи, які називались «будинками табличок». В них учні
навчалися письма, лічби, читання, астрономії, географії, музики та співів,
медицини та релігійних ритуалів.
Очолював школу директор, якого називали
«батьком будинку табличок». Учні називались «синами будинку табличок», а
помічник учителя – «старшим братом». До школи записували 5-7-річних дітей, в
основному хлопців. За навчання батьки вносили плату, не рахуючи додаткових
подарунків.
Уроки відбувалися
щоденно і продовжувались від сходу до заходу сонця. Учні сиділи на циновках,
розстелених на глиняній підлозі. «Шкільне приладдя» складалося тільки з грудок
глини, води в мисках та паличок для письма.
Класів не існувало,
молодші і старші учні вчилися разом. В одній школі навчалося 20-30
дітей.Молодші вчилися розминати глину та ліпити таблички. Старші переписували
слова. Помилки змивали водою.
Вчилися в школі
по-різному. Одні засвоювали матеріал добре, інші абияк. Не досить здібних і
ледачих учнів карали. Для цього при школі тримали спеціального наглядача, якого
називали – «власник батога» чи «озброєний ломакою».
Навчання у школі
більшість учнів закінчувала у 20-25-річному віці. Випускники шкіл призначалися
на вигідні посади: чиновник, писар, воєначальник, збирач податків тощо.
Запам*ятайте!
Наукові знання жителів Дворіччя
Найбільших успіхів
жителями Дворіччя було досягнуто в математиці й астрономії. Вавилоняни добре знали чотири арифметичні дії
і залишили нам таблиці множення і ділення, якими широко користувалися у
повсякденному житті. Вони вміли знаходити квадратний та кубічний корені,
обчислювали площу, винайшли систему дробів. Вавилонянам була відома теорема, що
пізніше одержала назву теореми Піфагора.
У Дворіччі було
створено календар. Вавилоняни встановили, що рік складається з 365 діб, і
поділили його на 12 місяців. День вони поділяли на 24 години, одну годину на 60 хвилин, а одну
хвилину – на 60 секунд.
Уже здавна жителі
Дворіччя почали спостереження за небом. Вавилонські жерці створили зоряну
карту. На ній було позначено всі небесні тіла, видимі для простого ока. Тоді ж
було встановлено дванадцять знаків зодіаку (Овен, Тілець, Діва, Скорпіон та
ін.). Жерці вміли передбачати сонячні та місячні затемнення.
Вавилоняни вважали, що зорі впливають на долю людей і народів. Тому у Дворіччі широко практикувалося ворожіння по зорях. Люди, які займалися таким ворожінням, називалися астрологами (від
«астра» – зірка).
Певних успіхів
досягла у Дворіччі медицина. Лікарі поділялися на терапевтів і хірургів.
Вважалося, що причиною хвороби є вселення в організм людини злого духа, демона
хвороби. Тому лікарі-терапевти повинні були виганяти їх звідти через
замовляння, молитви, чаклунство тощо. З рослин виготовляли ліки: настойки,
мазі, порошки.
Вавилонські хірурги
вміли робити складні операції на оці. Причому в разі невдачі їх очікувало
суворе покарання (відрубували кисть руки).
Жителі Дворіччя мали єдину систему мір і
ваги. Вважають, що шумери винайшли колесо та гончарний круг, першими навчилися
виплавляти бронзу.
Перегляньте матеріал за посиланням - https://www.youtube.com/watch?v=3L2JyE9qlc8
Домашнє завдання: Прочитайте 54-55 стор. підручника. Запишть у зошиті терміни висновки. Письмово відповіді на запитання стор. 55
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиочень сложно, но я сделал !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ВідповістиВидалитишо зробив
ВидалитиЭто било несложно прочитали и виписати ето легко!
Видалити